Lördag

Jag var helt slut i går när jag kom hem från Posten, det sög verkligen musten ur mig att åka lastbil. Däckade sov fort jag kom innan om dörren i går eftermiddag och sov sedan i princip hela kvällen. Men nu är jag piggare om man bortser för förkylningen som ligger och gror. Tyvärr så fick jag ställa in bion med Frida, så ledsen för det!! Hade verkligen sett fram emot att ses. Hoppas vi kan ta igen det en annan dag istället.

Lastbilsturen igår var magisk. Jag vet att det är inte många vars dröm att få åka lastbil, men det var min. Och nu har min dröm gått i uppfyllelse. Jag var så taggad och hade skyddskor och massor med lager kläder på mig för att inte frysa. Vädret var ju som det var, regn, snö, hagel och blåst och en grad kallt. Men trots att jag hade mycket kläder så blev det tillslut för kallt och jag fick stanna inne i hytten på de sista stoppen. Var så kallt att jag inte kände mina tår. Vi körde runt i Malmö och jag kunde inte tänka mig att åka med någon bättre chaufför, åkte nog med världens bästa chauffis. Är så tacksam för min praktikplats! På måndag ska vi (jag och två anställda på Posten) börja titta på projektet som jag ska jobba med tillsammans med dem. Under dagen kommer jag också få finbesök från Posten i Hässleholm :)

 Nu ska jag och mamma strax baka lussekatter, gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0