Nya turer

Jag var på Media markt igår och skulle höra om min laddare till datorn var klar. Som ni kanske kommer ihåg så var det ju laddare det var fel på och inte datorn. Det kom de på efter att haft datorn inne på verkstaden två gånger, och nästan tre månader.
Men igår fick jag höra att verkstaden och Media markt bråkar om min sladd. Verkstaden vägrar att betala en ny för att de menar att de vill ha in hela datorn isåfall. Media markt i sin tur menar att de redan haft inne datorn två gånger med laddaren. Och att de hade haft möjligheter att undersöka laddaren då. Jag får alltså ingen ny sladd förrän Media markt och verkstaden bråkat klart?!

Får det verkligen gå till så? Har fått rådet att vända mig till min kommunala reklamamationsnämnd och prata med dem hur jag ska gå till väga. Jag köpte datorn i augusti förra året. En månad senare gick en ljusslinga i sönder och hela skärmen blev svart. I somras ett år efter, innan garantin går ut så laddas inte datorn. Det hela är inte över, och jag lämnade in datorn i slutet av juli, för snart fyra månder sedan. Bortsett från detta så är hela datorn allmänt seg. Speciellt sedan verkstaden bytte moderkort. Samt att minneskortläsaren tar tid att koppla.

Även ifall datorn inte var jättedyr så kostade den ändå 4000 kronor. Och jag förväntar mig att den ska hålla längre än ett år? Någon som kan ge mig råd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0