Viktnedgång

Jag har kört GI/LCHF i snart två veckor och jag går inte ner i vikt eller minskar i omfång. Principen är att inte äta kolhydrater. Man ska som mest äta 20 gram per dag. Jag tycker jag göra allt rätt. Äter rätt och motionerar. Kan det vara att jag äter FÖR lite, kanske ska jag äta mer kolhydrater för att nå upp till de 20 gram?

Frukost: En egenbakat GI brödskiva med smör, ost eller skinka. En liten A-fil låglaktos tallrik (2g kolhydrater) med lite müsli av Paulins (kan det vara den som inte är nyttig?)

Mellanmål: Ibland några nötter, ibland ingenting

Lunch: Keso, avokado, ost och grönsaker, försöker oftast äta med något kött till.

Mellanmål: Ibland några nätter, ibland ingenting

Middag: Kött, avokado, keso, fetaost och grönsaker. Lite varierande tillbehör beroende på vad det är för kött.

Ja, sen äter jag inget mer. Ska jag äta mer för att gå ner? 


Är det någon som är mer insatt i GI/LCHF och kan berätta vad jag gör för fel. Jag är ju så taggad men det känns förjäves om ingenting händer och jag vägrar att ge upp.


Kommentarer
Postat av: sissel

nja... alltså kontentan är att man måste få i sig mindre kalorier än vad man förbränner på en dag. dessutom behöver man både fett, proteiner samt kolhydrater för viktnedgång då musklerna behöver detta.. det är ju dom så bränner fettet.....

2010-09-17 @ 09:37:13
Postat av: Gun

Johanna - Tant Gun igen! :-)

Nä, jag har ingen erfarenhet av olika dieter eftersom jag är emot såna. Vanlig mat (vi vet ju alla i grunden vad som är nyttigt och inte, eller hur), regelbundna måltider 3 gånger om dagen (frukost, lunch, middag) och sen två mellanmål. Så går blodsockret på jämn nivå hela tiden och kroppen blir glad. Vet inte hur mycket du motionerar och på vilken nivå men att öka muskelmassan genom styrketräning är ett bra komplement till aerobisk träning (alltså konditionsträning). Muskler förbränner mer än fett och ju mer muskler du har desto högre förbränning, även i vila. :-)

Och sen måste man väl ha lite tålamod. Det tog förmodligen inte bara två veckor att gå upp de kilon man nu vill gå ner???

Och sen är det ju så att om man börjar motionera och bygga muskler, ja då kanske vågen inte visar någon större nedgång eftersom muskler väger mer. Omfånget ska ju minska, men framför allt ska man känna av att kroppen tightas till. Fortsatt lycka till! KRAM!

2010-09-17 @ 09:45:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0