Nu låser vi om oss

Det har varit många skriverier om LKF de senaste dagarna. Servicenycklar till 8500 lägenheter blev stulna. Bland dessa lägenheter så kan även min bostad vara drabbad.
De har inte gått ut med vilka lägenheter det gäller men eftersom kontoret som blev bestulet ligger i vår stadsdel så är den största sannorlikheten att det även gäller vårt bostadsområde.
Så nu om inte förr låser vi extra noga om oss. Niohållslåset kommer vara låst även nattetid. Det är när man minst anar det som tjuven dyker upp.

I höstas blev jag vittne till när grannen mittemot hade inbrott. Det är det andra inbrottet hos dem. Jag satt på uteplatsen och läste när jag hörde en enorm smäll. Då springer det en man ut genom fönstret över grill och buskar. Mitt hjärta var då uppe i halsgropen. Som tur var så fanns vaktmästaren utanför min lägenhet och jag kallade in honom. Han i sin tur tillkallade polis. Jag fick lämna vittnesuppgifter och förklara vad jag sett. Men de kom undan.
Bara en timme innan detta hände hade jag sett två män som gick utanför grannens lägenhet. Jag tänkte inte så mycket på det då. Men troligtvis så rekade de flyktväg. Hade jag bara tänkt ett steg längre så hade kanske inbrottet kunnat stoppats. Men inte kunde jag ana att det skulle ske ett inbrott mitt på ljusa dagen. Tjuvarna fck i alla fall inte med sig något från grannens lägenhet. Och inte heller har grannen lärt sig att inte ha persiennerna fördragna i alla fönster, så det är tyvärr säkert bara en tidsfråga innan deras tredje inbrott är pågång.


Informationen som vi hyresgäster fick av LKF.

Kommentarer
Postat av: Frida

Axel fick också den här lappen!

Sjukt dåligt av LKF att detta ens har hänt. De borde inte vara så lätt som att kunna rycka ifrån ett skåp från en vägg där huvudnyckeln finns till 8500 lägenheter. Dessutom är det jättestor fara om man måste låsa med sitt niohålslås då ingen ambulanspersonal eller brandmän osv kan komma in om nyckeln sitter i låset.

2010-08-08 @ 17:43:46
Postat av: Johanna

Det är inte klokt att det ska få hända egentligen. Och nu sätter de in bevakning på de lägenheter där inte niotillhålslåset fungerar. Herregud, väktarna vet väl inte hur de ser ut som bor i lägenheterna. De får se till att byta ut låsen så fort som möjligt.

2010-08-09 @ 10:51:56
URL: http://lenaidajohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0