Projekt - LCHF

Nästa projekt ska avslöjas och det handlar om LCHF, eller Low Carb High Fat. Jag ska bli smal. Det handlar om att undvika äta kolhydrater och istället äta mer fett.

Den 1 september börjar vi. Förutom att bara äta efter LCHF så kommer jag även börja motionera. En koffeintablett och en rask promenad innan frukost. Och även på kvällen kommer jag utföra någon form av motion som, cykling, löpning eller promenad.

Mitt mål är att gå ner så mycket att jag känner mig bekväm och tillfredställd med mig själv. När jag nått det så kommer jag försöka bygga upp mer på kroppen i form av muskler. Men vi tar det successivt. Och jag är så taggad.


LCHF:

  • Byt ut allt margarin till riktigt smör.
  • Ät mindre kolhydrater och mer fett. Köttfärssås med spagetti istället för spagetti med köttfärssås.
  • Våga ha i rikligt med smör och grädde i maten som om det vore fest varje dag
  • Ät lagom mycket, ät när du är hungrig, ät tills du är mätt, ät när du är hungrig igen nästa gång. 
  • Uteslut tillsatser, glutamater, smakförstärkare, sötningsmedel.
  • Om du äter bröd välj ett surdegsbröd, ha på rikligt med smör, ost, skinka. Pålägget ger dig näringen, inte brödet.
  • Uteslut allt rent socker helt.
  • Minska ytterligare på stärkelse, ät inte pasta, ris, potatis eller bröd.
  • Max 5E% från kolhydrater varje dag. (ca 20g kolhydrater eller i vissa fall ändå färre).
  • Ät bara rena produkter, kött, fisk, fåger, ägg.


Kommentarer
Postat av: Frida

Du ÄR smal! Men om du mår bättre av LCHF så är det ju toppen! Klokt att börja med det 1 september, Italien är ju pasta land nr 1. Jag har bara ätit lassagne, bröd och pasta där haha.

Ses på lördag puss

2010-08-19 @ 16:08:23
Postat av: Sanna

då kan vi pusha varann ;) jag äter typ en blandning av lchf och raw food diet! då får vi hitta nåt att laga imorgon som alla kan äta :) puss

2010-08-20 @ 19:15:47
Postat av: Mig

Hej hej... du ser ju smal ut på bilderna här iaf...

Men om du vill prova denna dieten så är det ju ditt val. Nu låter jag som en riktigt gnällig tjatmoster men jag vill bara varna för hur lätt det är att bli alldeles för fixerad vid en diet. Jag har själv problem med ätstörningar, tillbringade ett halvår på sjukhus... Inte kul. Men så länge man kan hantera det är det väl ok antar jag. Men det är skitsvårt att veta när man inte har koll längre, man lurar sig själv. Jaja, det var bara det... Önskar dig lycka till iaf :)

2010-09-27 @ 21:40:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0