Sammanfattning av detta året

Det är dags att sammanfatta detta året som har gått. Och jag kan med handen på hjärtat säga utan att överdriva att det har varit ett skitår. (Så mycket av min positiva inställning, ha).

Det finns de som påstår att året blir så som man firar in det nya året. Och mitt nyårsfirande var katastrof, utan dess like. Har aldrig varit på en värre nyårsfest. Maten som serverades var sushi, som jag inte ens äter vilket resulterade i att jag istället fick äta bröd(?!). Sen stod vi ute i evigheter och försökte skjuta rakter, vilket slutade med att en raket sköts rakt emot oss och vi fick springa åt all världens håll. Därefter tog vi taxi in mot stan, och när klockan slog 00.00 så hoppade vi av taxin och stod på Gustav Adolfs torg bland hundra andra människor för att sedan gå vidare till Swing inn. Där var jag i ungefär en timme sen tog jag en taxi hem.

Året har kantats mycket av att försöka rädda ett förhållande som inte ville räddas. Jag åkte i mitten av febrauri upp till Stockholm för att prova på sambolivet samt för att göra min praktik där. Det var också katastrof. Inte praktiken men sambolivet. Har nog aldrig känt mig så ensam som då. Kom hem igen veckan efter påsk, sjuk i förkylning och 40 graders feber.. samtidigt som jag slutade röka. På påskdagen tog jag min sista cigg. Veckorna och månaderna som följde sen var hemska. Dels hade jag ingen smak och lukt efter förkylningen sen när det väl började komma tillbaka då smakade allt annorlunda och jag börja känna smaker som jag inte känt på flera år på grund av rökandet. Men det la sig efter någon månad igen, tack och lov!

Sen kom sommaren och vi slutade första året av utbildningen. Då väntade istället 11 veckors arbete för mig. Först fem veckor på Tetra Pak sen sex veckor på Leaf Sverige AB. De sista veckorna på "sommarlovet" trodde jag att jag skulle ramla ihop. Jag gick med ständigt magsår och halsbränna. Var helt slutkörd. Åt Pepcid duo och kämpade för att klara de sista dagarna med flaggan i topp på Leaf. Samtidigt med allt detta så fortsatte förhållandet med R att kantas av ännu mer skit och om det hade varit berg- och dalbana tidigare så var det tusen gånger värre under sommaren. Men långt om länge så fick detta ett avslut, en gång för alla.

Men min räddning under sommaren blev, Italien. Jag och Matilda åkte till Terracina och jag har nog aldrig njutit så mycket som jag gjorde då. Vi solade, badade, drack goda drinkar och god mat och var på olika utflykter! Det var så underbart. Och sedan den veckan, har jag inte haft halsbränna eller tillstymelse till magsår en enda gång!

Hösten fortsatte sedan i vanligt takt och skolan började igen. Hittade på massor med roliga saker under hösten, åkte till Öland med mina fina vänner, hade födelsedagskalas både för släkten och med vännerna, åkte till London med Matilda och Elin och det var fantastiskt, vilken resa! Och så mycket mer.. framförallt att jag umgåtts med nära och kära. Några av mina tidigare "vänner" har försvunnit ur mitt liv, men så många fler har tillkommit vilket jag är så glad över.

Tack alla underbara och fina människor som har gjort detta till ett ganska postivit skitår :) Utan er och allt vad vi gjort är ovärderligt! ♥

Kungliga bröllopet i Stockholm:





Midsommar:





Myshelg hos Elin:




Min nya kamera:





Italien:







Öland:







London:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0