Leaf- tydligen Sveriges äckligaste företag


"Sveriges äckligaste företag


LEAF heter det. Jag blir så jävla paff när jag möter upp Wiwi och frågar om vi fått in lite godis att lägga i våra julklappar till de fattiga barnen. "Det har vi inte", säger Wiwi. Ehhh... What?! Om det är några företag som har restlager och kastar mycket skit så är det ju godistillverkarna. "Vad sa de då?", frågar jag Wiwi. "De skickade ett mejl du kan få det", säger Wiwi och så visar hon mig det här:

Hej!

Tack för er förfrågan om sponsring!

Vi är mycket restriktiva när det gäller sponsring och stödjer enbart aktiviteter och arrangemang som ligger i linje med de strategiska planerna för varje varumärke.

Detta innebär att vi inte har möjlighet att sponsra privatpersoner, föreningar, skolor etc, med godis eller reklamprodukter.

Med vänlig hälsning

Marknadsavdelningen
LEAF Sverige AB

 

Jag har nu läst det här mejlet minst tio gånger. Jag kan inte tro att det är sant. "Har du bett om spons?", frågar jag Wiwi. "Du kan få se mejlet som jag skickade till henne", säger Wiwi och visar mig det här:

Hej!
Katrin Zytomierska har dragit igång ett välgörenhetsprojekt som handlar om alla fattiga barn i sverige, det finns 340 000 barn i sverge som varken kommer få en julklapp eller julmat på bordet, vårat mål är att kunna hjälpa så många barn som möjligt. därför undrar vi om ni har något intresse utav att vara med och bidra med godis till baranen?

Om ni vill vara med och bidra så kan ni skicka allt till Goldwell som ligger på regeringsgatan 65. Senast den 14 dec lär vi ha in alla bidrag.

Ni kan läsa mer om detta på hennes blogg:
www.finest.se/katrin

 

Okej, det var kanske inte så bra formulerat av Wiwi, men HUR kan man tacka nej till ett sånt här mejl? Dessutom skylla på att de "stödjer enbart aktiviteter och arrangemang som ligger i linje med de strategiska planerna för varje varumärke". Fy va vidrigt, äckligt och tillräckligt för att man för resten av livet ska bojkotta alla produkter som kommer från LEAF. Kan de inte skicka godis till 300 paket som vi ska skicka ut till BARN som inte får mat på julafton för att deras föräldrar inte har råd att ge dem det?!

Jag hoppas att ni alla 350 000 människor som läser den här bloggen tänker på det här nästa gång som ni står i butiken och ska köpa er en påse bilar eller en läkerolask. Det företaget som säljer den här skiten kan inte bidra med lite godis till fattiga barn I SVERIGE!

Hoppas att den här marknadföringen går i linje med den strategiska planen som ni har för era varumärken. Äckliga människor på LEAF."


Hämtat från Katrin Zytomierskas blogg: http://finest.se/katrin


Kommentarer
Postat av: Frida

Katrin Zytomierska verkar ju helt dum i huvudet. Det där mailet som de skickade ut ser ju så sjukt oseriöst ut!

2010-12-14 @ 12:25:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0