Sven-Otto Littorin

Idag avgick en tårögd Sven-Otto Littorin med omedelbarverkan från sina offentliga uppdrag och som Arbetsmarknadsminister, på grund av barnen. Hans barn har bland annat utsatts för journalisternas negativa sidor. Journalister som vill få fram skvaller för att sälja tillräckligt stor andel lösnummer. Vad är det för folk som kan gå så långt? Vart går det sunda förnuftet och moralen hos en människa, för även journalister är människor. Sven-Otto Littorin har själv valt att vara en offentlig person och få arbeta med det han brinner för. Men det har inte hans barn.

Inte nog med att ha journalisterna hack i häl. Han ligger han dessutom i vårdnad - och underhållstvist med sin ex fru.

När jag gick på gymnasiet hade jag en vän vars föräldrar inte kunde prata med varandra. De kunde inte prata med varandra alls, inte ens om barnen. Detta medförde att denna tjej fick välja med vems släkt hon ville fira sin examen. För att få båda föräldrarnas familj och släktingar att fira denna högtid tillsammans, var otänkbart.
Det är inte barnens fel att föräldrarna bråkar MEN det är barnen som drabbas. Det finns inte i min värld hur två vuxna människor som en gång älskat varandra kan bete sig så hatiskt och egoistisk mot barnen.

Jag är glad och tacksam att jag sluppit detta under min uppväxt. Någon annat för mig är helt uteslutet.



En tårögd Sven-Otto Littorin under presskonferansen idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0