Brännskadad av cigarettändaren i Ystad

Varit hos mormor och morfar i Ystad  och i deras stuga hela dagen och haft det jättemysigt, och nu sitter jag i deras soffa och är så mätt att jag knappt kan röra mig.

Vi åkte hemifrån vid tolv tiden och när vi kom fram så fikade med med hemmagjorda bullar, bröd och olika kakor, gott. Sen ville de ha hjälpt med att resa ett tält som de har på tomten, gick bra även om det tog lite tid innan vi visste vilka fästen som skulle sitta var osv. men tillsslut blev det klart :-) Sen tog jag och Matilda bilen och körde till en affär som heter Olssons Basar och köpte småsaker som ljus, servetter, flaggor till kungabröllopet och Matilda köpte även ett roulettspel med shotar som hon ska ge present nästa vecka när hon ska på student.

Efter att ha suttit och solat och pratat ute i deras trädgård så åkte vi hem till deras lägenhet och skulle äta middag. Men innan vi hann hem i lägenheten hann jag bränna mig på cigarettändaren i bilen. Jag satt i bilen och skulle vänta på att de andra skulle hoppa in så vi kunde köra. Under tiden satt och jag och pillade på ciagrettändaren!? fråga mig inte varför, har aldrig lekt med den innan. Men i vilket fall som helst så laddades den med eld och på något sätt hamnade den på min tumme. Jag har ett svagt minne av att den fastnade på skinnet och jag skakade av mig den och sprang ut ur bilen i ren chock. Det utvecklades en rökutveckling i bilen och luktade bränt skinn. Tändaren hamnade i sätet brevid och utan att tänka mig för så kunde det faktiskt ha kunnat börjat brinna på riktigt i sätet. Jag fick en skadad tumme men annars gick det bra.

Nu har vi ätit middag, gryta, potatis, böner, gele, inlagda gurkor. Till efterrätt blev det hemmagjord glass och fruktcoctail och kex. Är det konstigt att jag är mätt :-)


Fika.


Jag, mamma och pappa påväg att lyfta tältet.

Morfar och Matilda spänner det sista på tältet.

Olssons Basar.

Deras träsgårsland.

Jag och Matilda, vi råkade ta likadana känningar på oss idag.

Matilda.

Mamma.

Min brännskadade tumme.

Kommentarer
Postat av: Frida

Vilka söta hängslen din morfar har :-)

Anna ( Axel syster ) gjorde exakt samma sak med tändaren som du gjorde för några år sen i Axels bil! Fast hon satte långfingret i istället haha.

Puss

2010-06-06 @ 00:49:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0