Förberett loppisen

På lördag och söndag nästa vecka mellan klockan 12-16 är det loppis i Uppåkra, och vi är i full gång och förbereda det. Jag och Matilda har varit runt i byarna och grannkommunerna och satt upp lappar, lagt lappar i brevlådor och satt upp på anslagstavlor. Annonsen var med i Sydsvenskan idag, och kommer även vara där nästa helg. Har ringt folk under dagen och frågat vart loppisen är osv.

Vi har också målat två lakan som ska sättas och hängas upp. Ett ska hängas upp på ladan, som man ser från väg 108 och ett ska läggas på en kulle som man ser från motorvägen. Så om ni kör här i slutet på veckan så titta efter en stor skylt med "Loppis".

Nu blir det grillat med bland annat majskolvar, så gott :-)



Mamma och jag.

Fikan som Matilda bjöd på.

Pappa och Matilda.

Ladan, där loppisen ska vara.

Jag.

Skylten.

Matilda målar.

Jag färdigmålad med färg överallt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0