Midsommarafton

Godmorgon,

Vilken midsommarafton det blev igår, kan nog ärligt säga att det var den bästa på många år. Vi var ett riktigt kanongäng hemma hos Marit och Johan i Malmö. Dagen började med en fantastiskt god fördrink, fresita (tror jag den hette) med jordgubbar, har ni inte testat så köp det var magiskt gott. Sen blev det silla förrätt, jag som älskar sill. När vi ätit upp ägnade sig några åt kubbspel och grillstartning, medan andra valde köket för förberedande av huvudrätten. Så gott det är med grillspett, och vilka tillbehör vi hade.. sallad, potatisallad, fetaost, nötter, och tsatsiki. Till efterrätt blev det jordgubbar och glass.

En superkväll med fina vänner, nya som gamla. Tack för ni förgyllde min midsommar :-)


Fina värdparet.

Vilius.

Veronica.

Midsommarblomma.

Sill.

Snapsen.

Förberedelserna i köket.

Fina Veronica fixar med maten.

Skål.

Grillmästaren.

Grill.

Spett.

Resterna av maten.

Jag.

Kerstin och Johan.

Johan fotograferar.

Vilius och Veronica.

Söta Marit.

Coola Henrik.

Veronica och Kerstin.

Killarna.

Kubb.

Glada Kerstin.

Henrik njuter av glass och jordgubbar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0