Stan

Jag och Maria sitter nu på tåget tillbaka till verkligheten. Vilken helg.. skulle nog nästan kunna påstå att det är en av de bästa och mest händelserikaste helgerna i Stockholm. Det har inte blivit mycket sömn denna helg så jag är ganska trött nu, men det är så mycket värt det.

Var ute en runda med Ullis i fredags kväll när vi kommit upp. Gick till Victoria i Kungsträdgården. Trevligt! Sen under hela lördagen så gick hela dagen åt bröllopet, ett längre inlägg om det finns skrivit tidigare på bloggen med bilder från dagen.

Dagen i dag började lugn med att slappa framför tvn och städa, diska och packa. Vid lunch gick jag och mötte upp fina Helena. Gick en lång promenad innan vi satte oss och fikade vid Norra Mälarstrand precis vid vattnet. När vi gick in mot stan igen kom en kortege med bilar, i den ena av dessa satt Märtha Louise och Ari Behn. Vi fortsatte gå och sedan såg vi Wille Craafoord med sin familj. Helena tycker inte alls detta är lika kul med kändisar som jag gör :-)

Efter vi fikan så mötte jag upp R. Vi gick en sväng i stan, bland annat vid vattnet nedanför slottet. Där såg vi Prins Henrik av Danmark och båtarna som Danmarks kungafamilj bott i under denna helg :-))


Åhh, vad jag älskar Stockholm!


Maria och Ullis i fredags.

Hann se slutet på konserten för Victoria och Daniel. Där fälldes helgens första tår.

En stund senare var vi nere där konsterten hölls och där stod bilarna
pakerade längs gatorna som delar av gästerna ska åka i.

Jag och Ullis på Victoria.

Utsikt över Norra Mälarstrand.

Cafeét jag och Helena fikade på.

En häftig bil.

Danmarks stridsfartyg.

Prins Henrik, till vänster i vit mössa.

Båten som Danmarks kungafilm sov på.

Uppgången där brudparet kom upp från båten igår.

Gräset som var utrullat efter landgång till slottet.

Maria innan tåget kom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0