Systemkamera

Godmorgon,

Jag har varit vaken snart en timme eftersom jag har en förkylning som inte vill ge sig och som gör att jag inte kan sova. Känner mig väldigt osäker på hur jag ska göra ikväll med midsommarfirandet. Vet faktiskt inte hur mycket jag kommer orka med. Får fundera och känna.

Igår efter jobbet åkte jag till Media Markt. Hade hittat en systemkamera som jag skulle köpa. Jag hade redan i huvudet bestämt mig för vilken jag skulle köpa. Men jag ville ändå ha deras åsikt som jobbade där. Jag bad de plocka fram alternativ för mig som är nybörjare med klass. Fick fram kameran jag redan bestämt mig för Canon 450d.
Har hört att Canon ska vara väldigt bra både genom vänner och bekanta men också genom sökningar på internet. Det andra alternativet var Nikon 3000d (tror jag den hette). Nikon var billigare men enligt mig sämre då den hade färre funktioner, mindre prestanda och ingen LiveViev m.m. Blev att jag köpte Canon, och jag är än sålänge väldigt nöjd. Jag gjorde igår mitt livs tredje dyraste köp, mina bilar har varit dyrare, men det är förhoppningsvis värt det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0