Underbara bil

När jag körde hem från Ystad i lördags så hördes det som att bilen blev träffad av en sten. Min första tanke var stenskott så jag synade igenom bilen så där inte var något, men jag hittade inget. I går när jag skulle köra till Bjärred får jag en chock när jag sätter mig i bilen. Framrutan har spruckit!!!! Förstod direkt att jag fått stenskott och gick ut och tittade var det satt. Då hade stenen hamnat i kanten av rutan, vid en svartfärgad list. Inte konstigt att jag inte såg det. Stenen var bara en centimeter från att flyga förbi bilen men valde ändå att landa på min ruta, underbart.

Det är ju inte hela världen egentligen och nu i efterhand när chocken har lagt sig lite så var det ändå ganska bra. Rutan behöver faktiskt bytas ut till en fräschare och nyare ruta. Kan ju bara bli bra detta.

Firar detta med ett glas vin ikväll. Eller rättare sagt kanske för att dränka mina sorger. Beroende på hur man ser det. Glad för en ny ruta eller ledsen att lägga ut 2000 kronor för att en sten landar fel?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0