Cykeltur i skräck

Vilken cykeltur jag hade ner till stationen i morse. Det började med att det regnade när jag skulle iväg, och inga regnkläder hittade jag och bussen var jag precis påväg att missa. Det var bara att bita ihop och sätta sig på cyklen. Påvägen kände jag att det läckte vatten från sadeln genom mitt Veolia sadelskydd och på köpet fick jag två snygga fläckar på rumpan och på mina beiga chinos.

När jag cyklat halvvägs och befinner mig på en sträcka full med träd så kände jag hur det droppade ner regn på mig, tänkte inte ner på det tills jag känner en jättedroppe.. men detta var ingen regndroppe utan det var fågelbajs som landade på pannan, kletades in i luggen, stänkte på mina glasögon och rann ner på jackan. Inget papper hade jag med mig, däremot hade jag mina tunna vantar på mig som jag kunde torka med.
Något stressad cyklade jag vidare. När jag är rullar nedför en backe på en enkelriktad cykelbana går där en dam med ett stort paraply. Jag kunde inte väja på någon sida eftersom det på en sidan var biltrafik och på andra sidan var buskar. Hade denna dam bara kunnat gå rakt och inte snurrat på ditt enorma paraply hade jag smidigt kunna cykla förbi. Istället går hon mitt i cykelbanan, vinglar fram och snurrar på sitt paraply på en bredd av en meter. Damen ser att jag kommer men aktar inte sig och när jag börjar komma närmre henne så försöker jag plinga men istället så lossnar på ringklocka från styret och flyger åt alla håll. Då börjar paniken komma så jag skriker i all hast till henne "För fan så flytta dig", inte det bästa ordvalet men i rädsla för att få överstyr på cykel så och efter traumat från fågelbajset så känns det försvarsbart.

Efter att jag cyklat förbi damen körde jag i en vattenpöl så min ena fot och sko blev genomblöta.. kan det vara synden som straffar sig efter vad jag skrek till henne!?

Väl framme så gick jag in på Pressbyrån och fick några servetter med vatten så jag diskret kunde försöka torka bort bajset.. det är vid såna här tillfällen man önskar att man sprungit till bussen, för i sista sekund hinna med den :-)

Kommentarer
Postat av: Frida

Haha som jag skrattat åt det här inlägget! Kan verkligen föreställa mig när du skriker "För fan flytta dig"!

Nu är du också med i flertals klubben att få fågelbajs på dig, men som sagt, det betyder tur! Puss

2010-05-31 @ 09:36:54
Postat av: Johanna

Känns bra att vara medlem i den klubben :-) haha! Satsar på att bli rik nu.. Puss puss

2010-05-31 @ 09:53:00
URL: http://lenaidajohanna.blogg.se/
Postat av: Maria

Hahaha, jag kan också höra dig skrika det:) Puss

2010-05-31 @ 18:40:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0