God ananassås

Det gick mycket bra på Tetra Pak, förutom drogtestet fick jag även träffa min handledare jag ska ha i sommar. Han verkade ha massor av ideér på vad jag kan göra, allt från att organisera lagret till planering av produktionen. Känns riktigt kul och längtar så efter att börja :)

Tänkte ge er receptet på en jättegod ananassås som jag har gjort i kväll till middagen. Den passar bra att ha till som tillbehör vid grillen. Enkel att göra och ett gott alternativ till andra kalla såser.

Ananassås 4-6 personer:

425 gram krossad ananas (sila bort spadet)
4 dl lätt creme fraiche
2 msk lätt majonäs
Purjolök
Persilja
Salt och pepper


Ingredienserna.

Den färdiga ananassåen som ska serveras till kassler och kokta potatis.


Kommentarer
Postat av: Marie

Låter som om att du kommer få en mycket intressant sommar!

2010-05-21 @ 18:54:06
Postat av: Lena

Såsen var jätte god!lycka till i sommar.

2010-05-21 @ 20:27:28
Postat av: Robban

Det såg gott ut det där Johanna. Tetra Pak alltså? det kommer du fixa galant!

2010-05-22 @ 00:09:47
URL: http://www.robbelibobban.blogspot.com
Postat av: Johanna

Tack, vad ni är snälla :) Ska bli så kul!

2010-05-22 @ 09:40:02
URL: http://lenaidajohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0