Kladdmuffins

Bakade kalorisnåla kladdmuffins idag som brukar bli jättebra. I receptet står det att man ska ha kakao men detta hade jag inte hemma så det fick bli hackad blockchoklad istället. Vet inte om det är anledningen till att muffinsen blev totalt misslyckade. De sjönk ihop i mitten av formen och blev inte alls så bra som de brukar bli.
Tänkte i alla fall ge er receptet, för lyckas man göra dem som jag gjort tidigare så blir de toppengoda!

Muffins cirka 15 stycken:

2 ägg
3 dl socker
1 1/2 dl mjöl
4 msk kakao
1 krm salt
1 dl flytande margarin
1/2 tsk bakpulver


Vispa ihop ägg och socker pösigt. Blanda mjöl, kakao, salt, bakpulver och rör ner det i äggvispet. Tillsätt sist det flytande margarinet. Rör till en jämn smet. Fördela i 20 små muffinsformar. Grädda i 225 grader varm ugn i cirka 10 minuter.


Mina muffins.


Kommentarer
Postat av: Frida

Haha...va de goda då? Vet du förresten varför brukar ha salt i när man bakar?

Puss

2010-05-26 @ 21:15:24
Postat av: Johanna

Ja, det gick äta lite från dem :-) Ingen aning varför man har salt i, kan tänka mig att det är för att jämna ut smakerna. Puss

2010-05-26 @ 23:25:14
URL: http://lenaidajohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0