10 veckor off

Jag ska snart börja praktisera i tio veckor. En period  som kommer innebära arbete 08.00-17.00, precis som de flesta av er. Med detta vill jag säga att jag inte längre kommer att ha möjligheter att åka in till Malmö lika ofta som tidigare.

Men det kanske ändå känns som att jag gjort min beskärda del?! Jag är ju i Malmö minst en gång i veckan för att träffa er, mina vänner. Jag kan ärligt säga att det inte är många som tar sig till Lund för att träffa mig. Och varför är det så? Kan det vara att jag har "vant" er? Eller är det givet att man ska ses i Malmö för det är en större stad? Eller är det för jag gått i skolan, och det inte är lika viktigt som ett arbete? Eller det är för jag bor hemma? Eller är det för att de flesta av er jobbar i Malmö? Medans jag pluggar i Hässleholm och bor i Lund? Eller är det för jag har bil? Eller är det för jag får dåligt samvete för att ni ska behöva betala för att åka in till Lund bara för att träffa mig? Är det någonsin någon som tänker på mig, min tid eller mina pengar?

Men vilket som, är ni VARMT VÄLKOMNA till LUND!
Vi har faktiskt fikaställen, biografer, restauranger, pubar och även två nattklubbar här. Så vi kan nog få till en träff här också ska ni se.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Nu fick jag skuldkänslor gumman. Har aldrig tänkt på de på det viset :( Självklart ska du inte behöva komma in till Malmö alltid. Förlåt. Puss

2010-11-03 @ 08:14:55
Postat av: Maria

Lund är bra <3

2010-11-03 @ 08:56:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0