Nerkletad katt

Imorse när jag tvättade håret över badkaret så skulle såklart min katt Sture titta på. Han satte sig uppe på kanten på badkaret och vart påväg att hoppa i. Till saken hör att han inte alls tycker om vatten, utan hade troligtvis blivit livrädd och hoppat omkring i badkaret och bruitit både armar och ben. Så för att rädda vetrinärskostanderna tog jag honom runt magen med mina schamponerade händer och satte ner honom på golvet igen. Då slog det mig att han blev fullständigt kladdig av schampoot, så det vara bara att pausa min egen hårtvätt och börja tvätta honom istället. Vi låste in och i badrummet och jag hällde vatten på honom lugnt och försiktigt. Skummet flödade och golvet blev blött. Men jag tror jag lyckades att få bort allt på honom. Och jag fick tillsslut också tvättat klart mitt hår!


Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken underbar start på dagen:) Puss

2010-11-17 @ 11:13:45
Postat av: Anonym

Haha cats rule!!

2010-11-17 @ 19:03:36
Postat av: Johanna

Underbart.. men han luktar gott, Respons :)

2010-11-17 @ 19:14:58
URL: http://lenaidajohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0