Taxiresan

Jag och Maria delade taxi hem från Malmö i natt. Vi ville ha Taxi Skåne eller Taxi Kurir men eftersom det inte fanns någon av de bilarna i närheten så det blev en abdullah taxi. Fick ett pris på 295 kronor, vilket är ett bra pris. Problemet var bara att vi inte sagt att det skulle vara två stopp. När vi lämnade Maria i stan så startade han taxametern. Jag har fortfarande inte kommit över vad taxameterns slutsumma blev, 176 kronor, från stan och hem till mig. Det var sista gången jag åkte taxi hem från Malmö. I fortsättningen kommer jag ta bussen, det kostar 33 kronor med jojo kortet.


Kommentarer
Postat av: Frida

Berättade det för pappa och Carl, de tyckte de lät helt sjukt! "grundpriset" borde ju ha ingått i de 295 kronorna. Du borde få tillbaka pengarna!

2010-11-14 @ 20:47:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0