Tvättstugebråk

Jag hade tvättitid imorse. Klockan åtta gick jag ner för att börja tvätta. Vi har två stycken tvättstugor och i dag hade jag tur att även den andra sidan var ledig. Och självklart tog jag då de maskinerna också. Jag fick snabbt tvättat de fyra maskinerna jag hade. Hängde in de som skulle hänga i torkskåpet, och lade resten i de två torktumlarna (en på varje sida). Efter en timme och en kvart gick jag ner för att hämta tvätten. Väntade lite extra länge just för att allt skulle vara torrt. När jag kommer ner möts jag av att tumlaren på den andra sidan är fylld med någon annans kläder och mina kläder var försvunna. Det blev en jakt efter mitt innan jag tittade dem inagda i mangelrummet.
Där låg de, vikta i och för sg, men blöta. Då började det på riktigt koka i mig. Vad är det som säger att någon ska få plocka ur mina kläder i från torktumlaren och lägga i sina egna, som förövrigt var två tröjor. Men jag gav igen. Jag öppnade tumlaren slängde ut hennes tvätt och lade den brevid på en bänk och lade in min blöta tvätt igen. Om nu någon ska ta ut min tvätt, så se då till att den är torr. Denna person hade istället kunnat hänga sina tröjor i torkrummet, som är flera kvadratmeter stort.

När jag stod där nere och vek min torra tvätt så hörde jag att personen kommer ner på andra sidan. Tro inte att den kommer och pratar med mig. Nej då, men att slänga ut min blöta tvätt går bra.

Jag ska snart ner och hämta det. Lite nervös. Har ju läst hur tvättstugebråk kan sluta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0