Gratis rosor

Jag fick Matilda som övernattningsgäst igår. Hon hade varit på fest i närheten och då var det smidigt att sova hos mig. Vi möttes upp efter att jag varit på after work och hade följe hem.

Idag har vi varit uppe i stan och shoppat lite eller fyndade, rättare sagt. Vi hittade en fin butik på Södra Förstadsgatan som heter "Ny interjör i Malmö" som hade prisvärda inredningsdetaljer. Jag köpte två tekoppar medd fat för 35 kronor styck.

Påvägen hem gick vi inom Lidl eftersom jag sett att de hade billiga rosor denna vecka 19 kronor per buketten. Men de buketterna dem hade kvar var redan halv vissna och jag tyckte inte de var värda sitt pris. Jag ska ju ha rosorna till att torka och lägga tillsammans med de andra rosorna jag har ovanpå skåpet. Jag fick tag på en tjej som jobbade där, och frågade om de inte kunde sätta ner priset eftersom de redan hängde. Då sa hon att de tyvärr inte kunde göra det. Men att de ändå skulle slänga dem så jag kunde ta dem. Jag fick alltså sex buktter rosor som nu hänger på tork.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0