Bostadsbidrag

Jag tänkte, som många andra gör i detta samhälle, att försöka dra nytta av något av alla bidrag som finns, i detta fall bostadsbidrag. Jag har inte mer än några månader kvar att studera och hade varit tacksam för ett litet stöd i plånboken de månader som återstår. Därför gick jag in på försäkringskassans hemsida och läste om det. Enligt de bestämmelser som finns får man inte tjäna mer än 77000 kronor/ år samt att måste vara skriven på den adress man söker bidrag för. Jag räknade ut på hemisdan hur mycket jag skulle få i bidrag om jag sökte i förhållande till lägenhetens storlek, hyra samt min inkomst. Vet ni hur mycket det blev? 100 kronor!

100 kronor i månaden?! Det innebär en totalsumma på 400 kronor. Det är ungefär vad det kostar att adressändra och jag som inte tänkt göra det från början kommer alltså gå plus, minus, noll på att söka bidrag. Ha!

Kommentarer
Postat av: Frida J

Många bäckar små ;)

2011-02-01 @ 10:41:50
Postat av: Maria

Det var inte mkt man fick...

2011-02-01 @ 11:10:16
Postat av: Gun

Det kanske är just för att många försöker "dra nytta" av bidrag som det allt mer ses över och dras in så att de som verkligen behöver ska få. Sen kan man ju alltid diskutera vilka det är som behöver.

2011-02-01 @ 18:07:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0