Myrorna

I eftermiddags tog jag på mig ytterkläderna och gympaskorna och gick ut. Jag skulle gå upp till centrum och handla. Och medan jag gick insåg jag hur nära just centrum och Möllevångstorget jag bor. Min gata går direkt till Möllan vilket betyder en promenad på ungefär fem minuter. Ni kan tro jag ska bli stammis där :)

Jag var inne på Netto vid Trianglen och köpte rosor. De sålde 10 pack rosor för 25 kronor och jag köpte fyra paket. Meningen är att jag ska lägga torkade rosor ovanför drängslåpet jag har i hallen. Förutom dessa kommer jag fortsätta att spara tills det blir tillräckligt. Jag tror det kommer bli riktigt fint!

Var inne på Bolagret och köpte en tavla som jag dels tyckte passade väldigt bra i lägenheten men som också var mycket mig. En tavla med bilnummer och jag som älskar lastbilar, ja kanske en långsökt anledning att köpa en tavla :)

Påvägen hem var jag inne på Myrorna och köpte en litet bord för 50 kronor. Jag har inte bestämt mig än om jag ska slipa ner och måla det, eller om det ska få vara kvar så som det är. Jag får se hur jag gör. Men för att återgå till när jag då var på Myrorna och när jag kom ut från affären med bordet under ena armen och tavlan och rosorna under andra så började det regna, såklart. Genomblöt som jag blev fortsatte jag gå. När jag kommit en bit och nästan var hemma gick en kille förbi mig. Men han stannde längre fram, vänder och kommer tillbaka och frågar om jag vill ha hjälp att bära. Sen tar han bordet och jag får hans paraply. Tänk vilka människor det finns och vad en gest som denna kan göra en glad!


Rosorna.

Drängskåpet där rosorna ska ligga ovanpå.

Tavlan som så småningom ska hängas upp på väggen.

Mitt nya lilla bord.

Kommentarer
Postat av: Frida J

Men oj, va duktig du är på att fynda fina möbler! Ser supermysigt ut puss

2011-02-11 @ 14:36:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0