Parkeringsböter

Igår morse vaknade jag av att mamma ringer i panik till mig. Då har någon från Malmös gatukontor ringt till henne och frågat om hon äger en en silvrig ford (mamma äger bilen då jag är under 26 år men jag står med som medköpare) som står parkerad på x gatan.

När jag yrvaket sprang ner på gatan fick jag se den gula lappen fast i framrutan, då trodde jag att jag skulle spricka. Jag fick böter på 600 kronor för att Malmö stad har satt upp en tillfällig vägskylt med parkeringsförbud. Den tillfälliga vägskylten är därför de ska gräva till bredband. Jag fick alltså köra och ställa bilen på en annan parkeringsplats som kostade 10 kronor i timmen. Då i den stunden beslutade jag mig för att köra och ställa bilen i garaget hos mamma och pappa.

Jag hade tur att vara hemma när de skulle börja sitt arbete. Annars hade de bogserat bort bilen. Totalt var det ungefär 10 bilar som fick böter varav de bogerade flera av dem.

Jag ringde polisen samt Malmö stad för att få prata med någon ansvarig för arbetet och den tillfälliga vägskylten, men jag fick inte de svaren jag ville ha. Ingen information har gått ut till varken bilarna eller boenden kring området, vilket rimligtvis borde gjorts då det är en gata med fri parkering i vanliga fall och många har sina bilar långtidparkerade där. Jag har skickat in reklamationen för jag tycker Malmö stad och ansvarig för detta arbetet skött detta riktigt dåligt.

Bilen står nu i Lund och jag har kommit till punkten då jag starkt överväger att sälja den eftersom den kostar pengar samt att jag inte längre har lika stort behov.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0