Fastfrusen

Igår när jag var påväg hem från Matilda och Fredrik och stannade utanför garaget för att öppna porten, så gick inte porten upp. Den hade troligtvis fryst fast. Och vad skulle jag göra?! Jo, jag tänkte köra därifrån och ställa bilen på utomhusparkeringen istället. Men när jag skulle backa tillbaka så hade det såklart kommit fler bilar och ställt sig bakom mig. Och de verkade ha lite svårt att förstå vad jag menade när jag la i backen.. de valde istället att gå ut från bilarna. De skulle till varje pris ha upp porten.. och där var jag, längst fram och fast. Bara att vänta och vänta tills de kämpat klart..jag hjälpte inte till. Fyra karlar drog och slet.. och tillslut så lyckades de få upp porten. Problemet var sen att porten inte ville stanna uppe, så de fick stå och hålla emot så jag kunde köra in i garaget. Det tackar vi för.


Här står de och drar upp porten. Mitt bidrag, ljuset från bilen.
Fem bilar i kö för att köra in i garaget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0