Gdansk

I fredags åkte jag och Matilda till Gdansk i Polen för en spa weekend. Det började med att planet från Sturup var försenat i en och en halv timme vilket gjorde att vi fick sitta och fika den tiden istället. När vi väl kom ner låg herrgården inne i skogen och det var så vackert. På lördagen åkte vi med en svensktalande taxichaufför in till gamla stan i Gdansk. Påvägen fick vi gratis sightseeing av chauffören. Senare under dagen åkte vi taxi vidare till Sopot där uteserveringen vi satt och åt lunch på, attakerades av en "konstig man" som Matilda uttryckte det. Obehagligt som tusan. I söndags var det spa hela dagen lång och vi simmade, solade, bastade, fick härliga behandlingar och tränade vilket var underbart! Igår innan vi skulle åka hem på eftermiddag lånade vi cyklar och begav oss ut på en utflykt. Inte långt från där vi bodde, eller på andra sidan skogen, fanns ett enormt zoo. Vi hade gärna velat gå in, men då cyklarna saknade lås och vi inte fick ta med oss dem, fick fick jag ta foton utanför staketet istället. Vi har haft en fantastisk helg, ätit gott, druckit massor med drinkar och vin och bara njutit!


Herrgården.

Morronrock och tofflor väntade på oss.

Jag redo för spa.

Matilda.

I trädgården.

Jag.

Kyrkan där det finns en sten vart där är undertecknat fred mellan Sverige och Polen.

Saluhall.

Mariakyrkan.

Otroligt fina byggnader.

Snygga syster.

Vikingaskepp.

Ännu fler byggnader.

Anderssons.

Tomatsoppa till lunch.

Matilda med sin mojito.

En flera kilometers lång brygga i Sopot.

Matilda.

Snurrigt hus.

En av alla rätter vi fick på herrgården.

Skål.

Min efterrätt i söndags.

Matildas efterrätt, jag njuter i bakgrunden.

Glad.

Elefant på Zoo.

Matilda på cykel.

Djur.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hej!

Jag fick upp din sida när jag googlade på Gdansk och spa. Ni ser ut att ha haft det bra:-) Jag och en tjejkompis planerar att åka till Gdansk någar dgr i februari, var hittade ni detta ställe? Vad heter det?



Mvh



Sofie

2011-12-07 @ 10:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0