Kramp

Jag tränade ett skivstångspass på Friskis ikväll. Och herregud säger jag! Just nu har jag början till kramp i framsida lår samt i deltamusklerna. Krampen i låren började redan tio minuter in i passet, vilket gjorde att jag fick ta det lugnt resten av passet i benen samt vid några tillfällen stretcha. Trodde det skulle hjälpa, men det gjorde det inte. Vad ska jag göra? Jag har strechat efter passet också men det hjälpte inte. Vad beror detta på? Jag åt en tallrik soppa ungefär 1½ timme innan passet, samt en Celsius energidryck. Kan det ha något med det att göra? Eller kan det ha med min lilla förkylning som ligger och trycker att göra?! En kombination kanske.

Passet var dock jätteroligt och jag kommer deffinitivt gå dit igen.


Kommentarer
Postat av: Gun

Intensiv träningsvärk efter sitt första skivstångpass är väldigt vanligt och beror till största delen på att man gör något som kroppen inte alls är van att göra, man är inte så stark som man kanske trodde, man har tagit i lite för mycket vad gäller vikter på stången och övningarna i sig är komplexa och kräver mycket av många av kroppens funktioner samtidigt. Stretcha vidare, promenera och rör dig lätt så släpper värken om ett par dagar. Du är välkommen att testa mitt skivstångspass söndagar kl. 10 på HH om du vill. Kram! Gun

2011-03-09 @ 23:01:16
Postat av: Johanna

Tack Gun! Ja, jag misstänkte att jag tog i för mycket. Ändå så frågade jag ledaren hur jag ungefär skulle ta med vikterna. Hoppas det släpper snart!



Kommer absolut en söndag till ditt pass :)



Kram

2011-03-10 @ 07:09:57
URL: http://lenaidajohanna.blogg.se/
Postat av: Marie

Hej vännen!



Tror även att det är en kombination av att du inte ätit tillräckligt, är förkyld och inte druckit tillräckligt. MASSOR av vatten krävs av kroppen, inte minst när man är snuvig!



Kram

2011-03-10 @ 08:55:36
Postat av: Gun

Ja, ajabaja att träna när man är förkyld, speciellt om man har ont i halsen! Man kan få hjärtmuskelinflammation bl.a och det vill man INTE ha. Man måste lyssna på kroppen! Och mat, ja, ät ordentligt under dagen, ett rejälare mellanmål ca. 1,5-2 timmar innan passet, och ät rejält efter pass. Och jämn och bra fördelning av vätska (vatten) under hela dagen (dock är det inte bra att dricka för mycket heller så överdriv inte). Då ses vi en söndag framöver! Välkommen! :-)

2011-03-10 @ 22:30:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0